במקום ארדן: אמיר אוחנה יהיה השר לביטחון פנים

השר החדש לבטחון פנים, שמתוקף תפקידו אחראי על המשטרה ועל מדיניות אכיפת עבירות הקנאביס, יהיה שר המשפטים כיום אמיר אוחנה - תומך הלגליזציה המובהק ביותר בכנסת. בקרוב הוא צפוי לעמוד גם בראש ועדת הלגליזציה החדשה.

הנציג הבכיר ביותר של תומכי הלגליזציה בכנסת, שר המשפטים אמיר אוחנה, יקבל בממשלה החדשה את תיק המשרד לבטחון פנים, כך הודיע רה”מ נתניהו לפני מספר דקות. אוחנה יחליף בתפקיד את גלעד ארדן, ממתנגדי הלגליזציה הבולטים ביותר, שעוזב את הארץ ויכהן כשגריר בארה”ב ובאו”ם. סגן שר בט”פ יהיה ח”כ גדי יברקן מהליכוד.

מדובר בבשורה לתומכי הקנאביס והלגליזציה שכן לצד תמיכה ארוכת שנים של אוחנה בלגליזציה, אוחנה גם התחייב יחד עם רה”מ נתניהו לקדם הסדרה של שוק קנאביס חוקי במודל קנדה: גידול, ייצור, מסחר ושימוש חוקיים בקנאביס למבוגרים מעל גיל 21.

אמיר אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש90)
שר הבט”פ החדש – תומך לגליזציה מובהק. אמיר אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש90)

בשנה שעברה אמר אוחנה: “אני חושב שצריך לנוע לכיוון שהוא בעיניי הכיוון הנכון, הכיוון שאליו הולכות עוד ועוד מדינות ברחבי העולם – מחיקת המילה קנאביס מפקודת הסמים המסוכנים”.

עוד קודם, בשנת 2016, אמר כי “מדינת ישראל משקיעה מאות מיליוני ש”ח מדי שנה במלחמה עיקשת ונחושה בפשע ללא קורבן – בלשים, רכזי מודיעין, חוקרים, קצינים, תובעים, סניגורים, שופטים, קלדנים, מזכירים, מומחי מעבדות, סוהרים, קציני מבחן, עובדים סוציאליים – על חשבון משהו אחר שפוגע בביטחון הציבור ובשלום האזרחים”.

עוד הוסיף אז: “כמה מאזרחי המדינה הזאת עובדים, משרתים, משלמים מיסים ומתפקדים כאזרחים חיוביים ותורמים לכל דבר ועניין – אך בעיני המדינה – בין אם נתפסו או טרם – הם מתוייגים כעבריינים? אין הצדקה לעוול הזה. ליגליזיישן טיים”.

אוחנה עמד בציפיות ממנו והודיע על חנינה גורפת ומחיקת רישומים פליליים רטרואקטיבית לכל מי שמחזיק תיק פלילי בגין שימוש עצמי בקנאביס. בנוסף אוחנה צפוי לעמוד בראשות ועדת לגליזציה ממשלתית שתוקם בקרוב כדי לנסח מודל לגליזציה בישראל.

עם מינויו לתפקיד השר לבטחון פנים, לצד מינויו של ח”כ יולי אדלשטיין לתפקיד שר הבריאות במקום ליצמן ושל ח”כ יואב קיש לסגן שר הבריאות, יכולים תומכי הלגליזציה בישראל לקוות להתקדמות. לאחרונה גם עזב את משרד הבט”פ המנכ”ל עו”ד יואל הדר שהיה המושך-בחוטים מאחורי הקלעים של ההתנגדות ללגליזציה בממשלה.

אוחנה היה שר המשפטים הראשון שתמך בלגליזציה והוא יהיה מעתה השר לבטחון פנים הראשון התומך בלגליזציה. לאחרונה הוא אמר כי יתמוך בבג”ץ הלגליזציה שדיון ראשון בו יערך בחודש הבא ועשוי גם הוא להביא בשורות בתחום זה. כשר בט”פ, האחראי על המשטרה, יוכל אוחנה להקל בנהלים עוד לפני שינוי חקיקה אמיתי.

שר בט”פ החדש אמיר אוחנה, דברים מלפני כשנה (יוני 2019)

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר